wersja 3.0
Klauzula informacyjna
dla osób prowadzących działalność gospodarczą
- Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 oraz art. 14 ust. 1 i 2 ogólnego Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r., w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO”) informuję, iż: Administratorem Pani/Pana danych osobowych są Zakłady Tłuszczowe Bielmar sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej przy ul. Sempołowskiej 63 43-300 Bielsko-Biała.
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie:
- art. 6 ust 1 lit. b RODO w celu:
✓ realizacji zawartych umów,
✓ prowadzenia rozliczeń między stronami,
✓ rozliczenia działań marketingowych – rozliczenia wykonania usługi
- art. 6 ust 1 lit. c RODO w celu:
✓ realizacji obowiązków prawnych w zakresie rachunkowości, wynikających z przepisów podatkowych, w szczególności Ordynacji podatkowej, ustawy o podatku od osób prawnych, ustawy o podatku od towarów i usług
- art. 6 ust 1 lit. f RODO – prawnie uzasadniony interes realizowany przez administratora, który polega na:
✓ komunikacji w sprawie realizacji umowy przez okres trwania współpracy
✓ analizie wyników prowadzonej działalności gospodarczej, opracowywaniu prognoz mające na celu skuteczną sprzedaż produktów,
✓ przeprowadzaniu tzw. białego wywiadu kontrahenta,
✓ bieżącej weryfikacji przyznanego Pani/Panu limitu kredytu kupieckiego w celu podjęcia decyzji w zakresie współpracy z odroczonym terminem płatności
✓ wykonaniu praw i obowiązków wynikających z relacji handlowych potwierdzonych Umową oraz ewentualnie innymi porozumieniami bądź umowami,
✓ rozliczeniu/weryfikacji wynagrodzeń za usługi określone w Umowach i porozumieniach oraz kontraktach promocyjno - marketingowych określonych w Umowach,
✓ kontroli prawidłowości wykonania usług określonych w Umowie
✓ dochodzeniu roszczeń i obronie praw Administratora w przypadku ewentualnych sporów, w tym windykacji należności.
- Kategorie przetwarzanych danych osobowych pochodzących z innych źródeł niż bezpośrednio od Pani/ Pana mogą w szczególności obejmować:
NIP, nazwa firmy, adres, regon, PKD, przyznanie limitu i data ważności limitu kredytu kupieckiego, informacje znajdujące się w rejestrach publicznych i pochodzące z ogólnie dostępnych źródeł.
- Pani/Pana dane osobowe mogą zostać udostępnione podmiotom trzecim wyłącznie w przypadku, gdy Administrator będzie do tego uprawniony lub zobowiązany na podstawie przepisów prawa. Odbiorcami danych mogą być zwłaszcza: osoby obsługujące infrastrukturę lub systemy informatyczne Administratora, podwykonawcy, osoby świadczące usługi związane z wykonaniem lub ulepszeniem procesu sprzedaży (np. pośrednicy płatności, banki, agencje reklamowe, kurierzy lub przewoźnicy), a także doradcy (np. w zakresie obsługi rachunkowej lub prawnej) lub audytorzy. Administrator może przekazywać Pani/Pana dane osobowe również podmiotom zajmującym się windykacją należności na podstawie stosownie zawartych umów i zgodnie z poleceniami Administratora.
- Pani/Pana dane osobowe pozyskane nie bezpośrednio od Pani/Pana pochodzą od naszych kontrahentów, usługobiorcy usługi analiz należności oraz ze źródeł publicznie dostępnych.
- Podanie przez Panią/Pana danych osobowych w zakresie niezbędnym do realizacji zawartych umów oraz prowadzenia rozliczeń między stronami jest obowiązkowe, a w pozostałym zakresie jest dobrowolne.
- Dane mogą zostać przekazane do państwa trzeciego. W takim wypadku, dane będą zabezpieczone w sposób wymagany przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa, w szczególności poprzez zastosowanie tzw. standardowych klauzul umownych (SCC), o których mowa w art. 46 RODO.
- Pani/Pana dane będą przechowywane nie dłużej niż jest to konieczne, tj. nie dłużej niż przez okres przewidziany prawem (dla celów statystycznych, czy podatkowych) lub okres przedawnienia ewentualnych roszczeń Administratora.
- Posiada Pani/Pan prawo żądania od Administratora dostępu do swych danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także przeniesienia danych.
- Nadto, Pani/Pan ma też prawo wnieść sprzeciw względem dalszego przetwarzania danych.
- W przypadku, gdy przetwarzanie odbywa się z naruszeniem prawa, osoba której dane dotyczą ma prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO). Dane kontaktowe PUODO dostępne są w szczególności na witrynie https://uodo.gov.pl/pl/p/kontakt.
- Dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym również w formie profilowania.
Wersja 3.0
Klauzula informacyjna
Reklamacje
Zgodnie z art. 13 ust.1 i ust. 2 i art. 14 ust.1 i ust. 2 ogólnego Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r., w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO”) informuję, iż:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych są Zakłady Tłuszczowe Bielmar sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej przy ul. Sempołowskiej 63 43-300 Bielsko-Biała.
- Dane osobowe pozyskane w związku ze złożeniem przez Panią/ Pana reklamacją na produkty Zakładów Tłuszczowych Bielmar sp. z o.o. będą przetwarzane w następujących celach:
- podjęcia działań zmierzających do rozpatrzenia reklamacji, a także związanych z realizacją reklamacji, w tym kontakt telefoniczny lub mailowy umożliwiający zbadanie rzeczy, przedstawianie propozycji ugodowych, itp.,
- udzielania odpowiedzi na Pana/Pani pisma, wnioski i skargi,
- udzielania odpowiedzi w toczących się postępowaniach, w tym przed rzecznikiem konsumentów.
- Podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych w wyniku złożenia i rozpatrzenia reklamacji na produkty Zakładów Tłuszczowych Bielmar sp. z o.o. są:
- wykonywanie obowiązków wynikających z zawartych umów, związanych z odpowiedzialnością za wady, weryfikacja zgłaszanych reklamacji (art. 6 ust. 1 lit. b RODO,
- przepisy Kodeksu cywilnego dotyczące rękojmi za wady rzeczy, gwarancji jakości oraz art. 74 ust. 2 pkt 6 ustawy o rachunkowości (art. 6 ust. 1 lit. c RODO),
- niezbędność do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora w postaci prawidłowego rozpatrzenia roszczeń reklamacyjnych, kontroli prawidłowości prowadzenia postępowania reklamacyjnego, obrony interesów Spółki (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
- W związku postępowaniem reklamacyjnym będziemy przetwarzać Pani/ Pana dane osobowe takie jak: imię i nazwisko, adres kontaktowy wskazany w reklamacji, adres e-mail, numer telefonu kontaktowego.
Podanie wyżej wymienionych danych osobowych jest dobrowolne, lecz ich niepodanie może skutkować odmową rozpatrzenia reklamacji.
- Jeżeli reklamacja jest składana za pośrednictwem dystrybutora, źródłem pochodzenia Pana/Pani danych osobowych jest informacja przekazana przez dystrybutora.
- Pani/Pana dane osobowe mogą zostać udostępnione podmiotom trzecim wyłącznie w przypadku, gdy Administrator będzie do tego uprawniony lub zobowiązany na podstawie przepisów prawa. Odbiorcami danych mogą być zwłaszcza: osoby obsługujące infrastrukturę lub systemy informatyczne Administratora, podwykonawcy, osoby świadczące usługi związane z wykonaniem reklamacji (np. pośrednicy płatności, banki, kurierzy lub przewoźnicy), a także doradcy (np. w zakresie obsługi prawnej) lub audytorzy.
- Dane mogą zostać przekazane do państwa trzeciego. Transfer danych poza terytorium Europejskiego Obszaru Geograficznego odbywać się będzie na podstawie art. 26 ust. 2 i 4 dyrektywy 95/46/WE w zw. z art. 46 ust. 5 RODO – przy zastosowaniu dodatkowych zabezpieczeń w postaci standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Komisję Europejską.
- Dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji ww. celów z uwzględnieniem okresu obowiązywania umowy, okresu gwarancji, okresów przedawnienia roszczeń z rękojmi i gwarancji jakości, a także okresów przechowywania określonych w przepisach odrębnych, w tym przepisach o rachunkowości oraz okresu niezbędnego do obrony interesów Spółki przy czym nie dłużej niż przez okres 6 lat.
- Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania a także przeniesienia danych.
- W przypadku, gdy przetwarzanie odbywa się z naruszeniem prawa, osoba której dane dotyczą ma prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO). Dane kontaktowe PUODO dostępne są w szczególności na witrynie https://uodo.gov.pl/pl/p/kontakt.
- Dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym również w formie profilowania.